wtorek, 24 stycznia 2012

Road to Red Bull BC One, Only ONE will survive


Red Bull to marka znana na całym świecie. Większość kojarzy ją jednak głównie z napojem energetycznym i nie wie, że firma ta jest również głównym sponsorem takich imprez jak Red Bull X-Fighters (największych zawodów FMX-Freestyle Motocross), Red Bull Air Race (wyścigów powietrznych), czy Red Bull BC One (oficjalnych mistrzostw świata breakdance). To właśnie w związku z tymi ostatnimi zawodami powstała według mnie jedna z najlepszych reklam "tanecznych" - Road to Red Bull BC One, Only ONE will survive. Czemu jest to produkcja która idealnie oddaje ducha tanecznej pasji?

Ponieważ jej klimat, a w szczególności słowa wypowiadane przez jej głównego bohatera Lilou (francuskiego b-boya znanego na całym świecie i dwukrotnego zwycięzce Red Bull BC On) są bliskie każdemu dla którego taniec jest czymś więcej niż tylko hobby. Myślę, że zamiast przydługiego komentarza warto po prostu posłuchać przemowy Lilou, która w wolnym tłumaczeniu z angielskiego brzmi mniej więcej tak:
"Jestem na to gotów. Oddanie, poświęcenie, determinacja. Pracowałem, ciężko ćwiczyłem, żyłem dla tego. 
Uczę się każdego dnia. Ćwiczę. Trenuje. To doprowadziło mnie tutaj. Jestem dumny z tego co robię. Atletyczne zdolności? Tak, ale to coś więcej. To Twój umysł, instynkt, flow. Złączone razem tworzą Twoją sztukę. Trzeba na to zapracować. To Styl życia, w którym nie masz ograniczeń. 
Nie robię tego tylko dla siebie. Reprezentuje swoją ekipę, dzielnicę, ludzi. Robię to wszystko też dla nich. Mój styl? Sam go stworzyłem, odzwierciedla całe moje życie. Bez bycia oryginalnym, nie możesz być Jedynym. Ale to coś więcej niż ruchy, potrzebujesz charyzmy żeby zaangażować widownie. Musisz być gotowy w dobrym momencie. Wziąć to co daje Ci przeciwnik, poczuć muzykę, zareagować i wtedy BOOM!. 
Liczy się to co robisz na parkiecie. Potrzebuje swojego ruchu którego nikt inny nie wykona. A kiedy go robię? WOW. 
To jest Walka 1 na 1. Mój świat. I jestem tutaj by wygrać."


Słowa Lilou połączone z niezwykle nastrojową muzyką i świetnym montażem tworzą według mnie niesamowity obraz. Reklamę, która nie tylko pokazuje taniec w sposób niezwykle ciekawy i pozwala zrozumieć że jest to pasja która staje się częścią życia, ale jest również potężnym motywatorem. Mimo, że na pierwszym planie jest tu breakdance, to tak jak wspomniałem wcześniej - ma na tyle uniwersalny przekaz, że według mnie każdy tancerz może w niej znaleźć coś dla siebie. 
A co Wy o niej myślicie? Znacie jakieś inne ciekawe reklamy w których głównym motywem jest taniec?
I pamiętajcie: "Bez bycia oryginalnym, nie możesz być Jedynym."

2 komentarze:

  1. cholerne dreszcze ogladajac to za kazdym razem.. !
    idealnie opisane "idealnego oddania ducha tanecznej pasji"

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez całe życie ludzie zadają sobie pytanie czy to co robię jest tym co chciałbym robić do końca życia i z tego żyć ? Czesto zdarza się że nie robimy tego na co mamy naprawde ochote Lilou pokazuje ,że ciężką pracą ale i miłościa do tańca można wywalczyć sobie do tego pozwolenie kozak film !!
    KOMAR

    OdpowiedzUsuń